Teknoloji, hayatımızın her alanında. Peki, okul öncesi eğitimde teknolojinin yeri ne olmalı? Bu, birçok ebeveynin haklı olarak endişe duyduğu bir konu. Sihirli Dünyam olarak biz, teknolojiyi bir amaç olarak değil, öğrenmeyi zenginleştiren bir "araç" olarak görüyoruz. Felsefemiz, "sıfır teknoloji" gibi gerçek dışı bir iddia yerine, "bilinçli, dengeli ve amaç odaklı teknoloji kullanımı" üzerine kuruludur.
Bizim İçin Teknoloji Ne Değildir?
Sihirli Dünyam Anaokulu'nda teknolojiye bakış açımız oldukça nettir.
Bizim için teknoloji;
- Kesinlikle bir "dijital emzik" veya "çocuk oyalama" aracı değildir. Ekran karşısında geçirilen zamanın, çocukların gelişimine katkıda bulunması gerektiğine inanırız. Teknoloji, asla anlık bir dikkat dağıtıcı veya ebeveynlerin ya da öğretmenlerin sorumluluğunu hafifleten bir araç olarak kullanılmaz.
- Öğretmenin sıcak rehberliğinin veya arkadaş etkileşiminin yerini tutan bir alternatif değildir. Yüz yüze iletişim, işbirliği ve sosyal becerilerin gelişimi, teknolojik araçların çok ötesindedir ve eğitim felsefemizin temelini oluşturur. Teknoloji, bu kıymetli etkileşimleri desteklemek ve zenginleştirmek için bir köprü görevi görür, asla onların yerine geçmez.
- Pasif bir şekilde video izlemek veya anlamsız, amacı olmayan oyunlar oynamak değildir. Bizim için teknoloji, aktif öğrenmeyi teşvik eden, yaratıcılığı tetikleyen ve çocukları problem çözmeye yönlendiren bir araçtır. Her teknoloji kullanımı, belirli bir öğrenme hedefi doğrultusunda planlanır ve çocukların katılımını gerektirir.
Sihirli Dünyam'da Teknolojiyi Nasıl Kullanıyoruz?
Sihirli Dünyam Anaokulu'nda teknoloji, asla bir amaç değil, daima güçlü bir araçtır. Bizim için teknoloji, eğitim programımıza ancak belirli bir pedagojik amaca hizmet ettiğinde ve çocuklarımızın gelişimini somut bir şekilde desteklediğinde dahil olur. Her teknolojik entegrasyon, titizlikle planlanır ve çocuğunuzun öğrenme yolculuğuna değer katması hedeflenir.
- Etkileşimli Öğrenme Aracı Olarak: Akıllı tahtamızı, bir konuyu (örneğin, hayvan sesleri, farklı ülkeler) görsel ve işitsel olarak zenginleştirmek için bir grup etkinliğinde kullanırız. Bu, pasif izlemenin aksine, tüm sınıfın katıldığı interaktif bir deneyimdir.
- STEM Etkinliklerinin Bir Parçası Olarak: Basit kodlama oyuncakları veya robotlar, çocuklarımıza sıralı düşünme, problem çözme ve neden-sonuç ilişkisi kurma gibi temel kodlama mantığını oyun yoluyla öğretir.
- Keşif ve Araştırma İçin: Bir proje üzerinde çalışırken (örneğin, dinozorlar), tabletlerimizi bir öğretmen rehberliğinde, güvenli kaynaklardan görsellere bakmak veya kısa belgeseller izlemek için kullanırız.
Önceliğimiz Her Zaman Gerçek Dünya Deneyimi
Sihirli Dünyam'da hiçbir teknolojik araç, bir arkadaşla kurulan göz temasının, çamurla oynamanın, bir kitabı birlikte okumanın veya bir şarkıyı hep bir ağızdan söylemenin yerini tutamaz. Teknolojiyi, gerçek dünya deneyimlerini destekleyen ve zenginleştiren bir yardımcı olarak konumlandırarak, çocuklarımızı dijital dünyaya bilinçli ve dengeli bir başlangıç yapmaları için hazırlıyoruz.